BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
کودهای کامل NPK

کودهای کامل NPK

 
گیاهان از عناصر مختلفی تغذیه میکنند. همانطور که میدانید عناصر: نیتروژن (با علامت اختصاصی N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) استفاده بیشتری در چرخه تغذیه و زندگی گیاهان دارند. البته از آنجا که عناصر کربن و اکسیژن به وفور در هوا وجود دارند و عناصر پرمصرف و کم‌مصرف دیگر از منابع دیگر جذب میشوند. سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم به عنوان عناصر کلیدی در تغذیه گیاهان مطرح شده و ممکن است این سوءتفاهم پیش آید که این عناصر به تنهایی کافی هستند ولی اینطور نیست و حتی کمبود یک عنصر بسیار کم مصرف با وجود فراوانی تمام عناصر دیگر ممکن است به زردی و پژمردگی گیاه منجر شود



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:53 توسط علی عقلایی |
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها

" رُزها "


LES ROSIERS




رُزها يا گل سُرخ ها يكي از مهمترين دسته گياهان ميباشد كه انواع شناخته شده آن به بيش از ۲۰۰۰۰ گونه و واريته مختلف تخمين زده ميشود .

رُز، يا گل سُرخ ، جنسي ازخانواده گل سُرخ ها يا(Rosacea) رُزاسِه ميباشد كه بوته هايش پاكوتاه و پا بلند و رونده با ساقه هاي چوبي است و در بعضي گونه ها برگهايش غير دائمي و در برخي دائمي ميباشد .

در اقسام اصلي و اوليه بوته ها صورت بدوي خود را داشته ، بصورت كُرپه و پُر تيغ و خار ميباشد ، ولي پس از گشنگيري و بدست آوردن اقسام و جورهاي تازه كه بيشتر بوسيله پيوند روي پايه هاي اقسام وحشي درست شده ، صورت آن دگرگون شده و تا اندازه اي به ميل پرورش دهندگان تغيير صورت داده به اشكال مختلف : كُرپه ، چتري ، مجنون ( آويزان ) و بقول فرانسويان ( گل رُز گريان ) و غيره درآمده است .



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:39 توسط علی عقلایی |
خواص دارویی گل رز

رز معطر زیباترین گل جهان شناخته شده است. اما گل رز علاوه بر زیبایى و عطرافشانى خواص فراوان دیگرى نیز دارد.


خواص دارویی
گلبرگ‌ها و برگ‌هاى رز اثرى خنک کننده دارند و چنانچه همراه با چاى دم شده باشند قادرند تب را کاهش دهند و سموم را از بدن برانند.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:37 توسط علی عقلایی |
گیاه روح و روان انسان را تقویت میکند

نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی

 

از قدیم گفته اند « عقل سالم در بدن سالم » است. در این جمله منظور از عقل همان روان ، و روحیه سالم و سرحال داشتن و پر انرژی بودن است.

 آلودگی هوا  همان طور که بر روی تنفس ( اکسیژن رسانی) و جریان خون، قلب، مغز و ... اثر می گذارد، روان انسان را نیز درگیر می کند. در این زمینه تحقیقاتی نیز به عمل آمده که نتایج آن را در برخی از روزنامه ها و مجلات تحت عنوان « افسردگی همه گیر» مطالعه کرده ایم. انسان موجودی طبیعت گراست و می تواند با محیط، مبادله انرژی داشته باشد؛ بنابراین هر قدر محیط سالم تر، زیباتر و آرام تر باشد این تبادل به نحو مفیدتری صورت خواهد گرفت.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 18:31 توسط علی عقلایی |
لوازم و تجهیزات باغبانی

هر چند به سادگی و تنها با استفاده از یک شیشه معمولی پر از آب گیاهای را تکثیر کرد، ولی برای تکثیر گیاهان مختلف، باید لوازم مورد نیاز و یا روشهای متفاوت تکثیر را بشناسید.خوشبختانه ابزارهای موجود برای قلمه زنی ، برای عمل تکثیر تیز مناسبند و علاوه بر چاقوی قلمه زنی می توانید از یک چاقوی ظریف جراحی نیز برای قلمه زنی حساس که نیاز به دقت بیشتری دارد استفاده کنید(این عمل به ظرافت پیوند بافتهای ظریف بدن جراحی است.) داشتن ابزار مناسب و تیز کلید موفقیت در عمل تکثیر است و می توانید علاوه بر قیچی میوه چینی از یک قیچی محکم و تیز خانگی نیز برای انجام عمل تکثیر استفاده کنید. همچنین داشتن یک قیچی باغبانی بزرگ و محکم برای قطع شاخه های بزرگ ضروری است . تا جایی که می توانید سعی کنید که از قیچی هایی که یک تیغه برنده دارند استفاده نکنید، زیرا باعث له شدن بافت قلمه می شود و امکان نفوذ بیماری و آلودگی به گیاه افزایش می یابد . بنابراین بهتر است برای قلمه گیری از قیچه هایی که دارای دو تیغه برنده هستند یا از قیچی های دارای یک تیغه که عمل برش را یه سمت یک بازوی ثابت انجام می دهند استفاده شود. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در قلمه زنی ، قطعه چوب میله مانندی است که برای حفر چله جهت کشت قلمه یا نشاء در خاک مورداستفاده قرار می گیرد. این وسیله باعث آسانی عمل کشت شده و از بروز صدمات احتمالی در بافتهای نرم و گوشتی و با ریشه هایی مانند بنفشه آفریقایی جلوگیری می کند. استفاده از میله چوبی باعث می شود، هورمون عامل ریشه زایی از انتهای ساقه پراکنده نشده و عمل کاشت بهتر انجام شود. علاوه بر انتخاب گلدان مناسب در اندازه های ۶ و ۹ ۱۱ و ۱۳ سانتیمتری(براساس قطر دهانه) و یا نیم گلدان با قطر دهانه ۱۴ سانتیمتر و یا ظرف مسطح مناسب ، مفیدترین وسیله برای تکثیر ، دستگاه گرما زای تکثیر است که در داخل آن گلدانها و سینی هایی برای تکثیر وجود دراند. البته این دستگاه نیز، مانند دیگر دستکاههای مصنوعی تکثیر وهمچون سیستمهای آب فشانی خودکار، گران است و استفاده از آن مستلزم داشتن اطلاعات کافی است، بنابراین بهتر است پیش از صرف هزینه هایی برای خرید اینگونه دستگاهها ، مهارتها و تجربیات خود را افزایش دهید.

کیسه پلاستیکی شفاف، تنگ شیشه ای دهان گشاد و یا تکثیر کننده های پلاستیکی شامل سینی بذر و پوشش پلاستیکی که دارای منافذ ساده برای تصفیه هواست از دیگر لوازم تکثیرهستند که محیط کنترل شده ای رابرای عمل تکثیربه وجود میآورند.

شاید یکی از اساسی ترین ومتداولترین روشها برای نگهداری رطوبت وبالا بردن رطوبت مورد نیاز قلمه، از روکشهای شفاف نایلونی باشد که برای ایجاد فضای مناسب و جلوگیری از تماس روکش با قلمه ، می توان از میله های چوبی که در انتهای آنها (بالای میله) چوب پنبه هایی قرار گرفته اند ویا سیمهای محکم فلزی که به صورت حلقه خم شده اند، استفاده کرد.

وسیله مناسب دیگر که برای تنظیم رطوبت مورد نیاز گیاه به کار می رود، اسپری ضد تعرق است. شبیه به آنچه برای درخت کریسمس استفاده میشود تا از پژمردگی و در نتیجه افتادن کاج(به دلیل از دست دادن آب در اتاق گرم) جلوگیری کند. اگرچه کاری اساسی نیست و لی برای گیاهانی که نسبت به از دست دادن آب حساسند، می توان از این روش استفاده کرد.

آبپاشها و آبفشانهای دستی کوچک نیز برای کاهش تعرق، می توانند در بعضی از گیاهان مانند بنت القنسول مفید باشند.




نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 17:6 توسط علی عقلایی |
زمان تکثیر گیاهان

زمان تکثیر گیاهان

 

گرچه بسیاری از گیاهان ( به وسیله تجارت کنندگان گل و گیاه) در طول سال تکثیر میشوند ، ولی بهترین زمان برای تکثیرگیاهان در منزل، فصول بهار و تابستان می باشد. پرورش دهندگان تجاری گل و گیاه از روشهای مصنوعی برای تکثیر گیاهان استفاده میکنند .آنها عوامل موثرمحیطی ماننددما، رطوبت وحتی میزان نور در طول روز را به صورت مصنوعی کنترل می کنندد و فصل بهار و تابستان، به دلیل بالاتر بودن درجه حرارت، ثبوت بیشتر دما یا بالا رفتن میزان نور و افزایش ساعات روشنایی روز، شرایط طبیعی مناسبتری جهت انجام عمل تکثیر خانه فراهم می سازند. لازم به ذکر است که تنها ریشه دهی یا تکثیر گیاه مد نظر نیست بلکه به وجود آوردن گیاهی سالم با ظاهری خوب ومرتب اهمیت دارد.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 17:2 توسط علی عقلایی |
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان


ماکرو المنتها: (عناصر پرمصرف)
عناصری که بیشتر مورد نیاز گیاهان می‌باشند و عبارتند از: کربن C، هیدروژن H، اکسیژن O، نیتروژن N، فسفر P، پتاسیم K، کلسیم Ca، منیزیم Mn، گوگردS.

میکروالمنتها: (عناصر کم‌مصرف)
عناصری که به مقدار بسیار کم نیاز هستند و اگر از مقدار متداول بیشتر شوند حتی اثرات نامطلوب هم خواهندداشت و عبارتند از: آهن Fe، منگنز Mg، روی Zn، بر B، مس Cu، مولیبدن Moو کلرCl.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 15:7 توسط علی عقلایی |
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی

 

plant-protection
سوال: برگها حالت شادابی خود را از دست داده‌اند.
جواب: نور شدید این حالت را میتواند باعث شود، حمله کنه قرمز نیز این نشانه‌ها را بروز میدهد. کثیف بودن برگها و اختلال در فتوسنتز نیز میتواند عامل دیگری برای این عارضه باشد.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 15:5 توسط علی عقلایی |
فروش انواع بذر گل

میخک.شبو.اطلسی.حسن و یوسف .میمون.همیشه بهار و...

09174040418

male:ali.oghalaei@yahoo.com




نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 15:1 توسط علی عقلایی |
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ

 

 

در کاشت درختان میوه باید نکاتی را رعایت کرد. از جمله اینکه این درختان معمولا پیوندی هستند یعنی یک گیاه با میوه خوب و مشخصات مورد نظر ما روی یک گیاه دیگر که ریشه‌های قوی دارد یا بومی منطقه ماست پیوند زده میشود تا خصوصیات مورد نظر ما از نظر مثلا میوه خوب یا آفات کمتر یا … در کنار ریشه‌های قوی برای ما تجلی پیدا بکند.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:,ساعت 14:40 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House