BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
Chlorophytum گندمی

Chlorophytum گندمی

گندمی یا سنجاقی مشخصات: اسم علمی گیاه گندمی Chlorophytum comosum ، از خانواده Liliaceae میباشد. این جنس دارای ۲۱۵ گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز گلخانه ای می باشد. ارتفاع این گیاه در حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسد. برگهای خطی و باریک آن حدود ۲۵ سانتی متر طول دارد و به صورت [...]



ادامه مطلب

نوشته شده در جمعه 11 آذر 1390برچسب:گیاهان خانگی, گیاهان فضای باز تابستانه,ساعت 12:59 توسط علی عقلایی |
Benjamina بنجامین

Benjamina بنجامین

فیکوس بنجامین مشخصات: اسم علمی این گیاه Ficus benjamina ، از خانواده Moraceae می‌باشد. این جنس ۸۰۰ گونه از گیاهان خزان کننده وهمیشه سبز به شکل درخت، درختچه و بالارونده دارد. گونه بنجامین ، بومی هندوستان بوده و ارتفاع آن در طبیعت حدود ۲ متر است. شاخه ها حالت آبشاری و برگ های آن به [...]



ادامه مطلب

نوشته شده در جمعه 11 آذر 1390برچسب:,ساعت 12:56 توسط علی عقلایی |
تعیین بسترهای مختلف کاشت گوجه فرنگی در سیستم کشت بدون خاک

تعیین بسترهای مختلف کاشت گوجه فرنگی در سیستم کشت بدون خاک
مامی یعقوب,پیوست غلام علی,بخشی داوود,سمیع زاده لاهیجی حبیب اله
به منظور تعیین بستر جایگزین مناسب برای پیت، آزمایشی با استفاده از ضایعات گیاهی مختلف در چهار تیمار پیت 100% بعنوان شاهد، پیت + برگ خشک کاج (1:1 حجمی)، پیت + پوسته برنج کربونیزه (1:1 حجمی) و پیت + خاک اره (1:1 حجمی) با سه تکرار که هر تکرار شامل 4 گیاه و در مجموع 48 گیاه بود در گلخانه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان در سیستم کشت گلدان و لوله در سال 1386 با استفاده از طرح کاملا تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بیشترین عملکرد کل و عملکرد بازار پسند بترتیب با میانگین 8.7، و 7.3 کیلوگرم در متر مربع، بالاترین میزان میوه بستن و تعداد برگ بترتیب با 6.1 و 35.9 عدد در هر بوته و تعداد میوه با 70.6 عدد در متر مربع مربوط به تیمار پیت + پوسته برنج کربونیزه بدست آمد. همچنین بالا ترین میزان مواد جامد محلول با 4.8 درجه بریکس، پتاسیم 400، فسفر 21.6، کلسیم 13.3 و منیزیم با 16.6 میلی گرم در کیلوگرم وزن تر میوه نیز از همین بستر حاصل شد. تعداد میوه و برگ و همچنین میزان منیزیم در سطح 1% و سایر اختلافات در سطح 5% معنی دار شد. اگرچه بیشترین فاصله سطح بستر تا اولین گل آذین در بستر پیت خالص با میانگین 38.6 سانتیمتر حاصل گردید که اختلاف معنی داری با بستر های پیت + پوسته برنج و پیت + برگ خشک کاج نشان نداد ولی با تیمار پیت + خاک اره اختلافی در سطح 5% مشاهده گردید. بسترهای مختلف تاثیر معنی داری روی سایر صفات از قبیل تعداد گل در گل آذین، میزان کلروفیل برگ، ارتفاع گیاه، عملکرد غیر بازار پسند، پوسیدگی گلگاه، ویتامین ث، اسیدیته و نیتروژن کل میوه نشان ندادند.
 



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:گوجه فرنگی, پیت, ضایعات گیاهی, کشت بدون خاک,ساعت 21:7 توسط علی عقلایی |
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای

سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
سکو بخشی از فضای گلخانه است جایگاهی است برای قرار گرفتن گلدان ها یا کشت گیاهان در بستر های بالا تر از سطح زمین همانگونه که از نام آن پیدا است ، سکوها همواره در سطحی بالاتر از کف گلخانه ها قرار می گیرند . این عمل ضمن جلوگیری از گسترش عوامل آلوده کننده و بیماری زای گیاهی به تهویه بهتر و گرم شدن زودتر بستر کمک می کند . انتخاب شکل سکوها و مواد سازنده آنها به نوع گیاه ، گلخانه و سلیقه سازنده بستگی دارد . به طور کلی ویژگی های یک سکوی خوب عبارت است از:
الف _ از زهکشی مطلوبی برخوردار باشند .
ب_ پهنای آن طوری باشد که کارگران به آسانی به مرکز سکو دسترسی داشته باشند .
ج_ طوری نصب شده باشد که حداکثر نور را جذب کنند .
کارکردن با سکوها برای قرار دادن گلدان ها به کارگران این امکان را می دهد که بدون خم شدن کار خود را انجام دهند در صورتی که سکوها برای کشت گیاهان استفاده بهتر است 30-15 سانتیمتر عمق داشته و از زهکشی مناسبی برخوردار باشد . ارتفاع سکوها از سطح زمین می بایست به گونه ای باشد که اقدامات داشت با تسلط کارگر بر محصول امکانپذیر باشد که این امر به نوع محصول بستگی دارد . سکوها را می توان از جنس آلومینیوم ، ایرانیت ، الوار چوبی و یا مواد بتنی ساخت . آلومینیوم عمری طولانی دارد ولی گران قیمت است و چوب ارزان بوده ولی عمر کوتاهی دارد و احتمال پوسیدگی آن نیز زیاد است و همچنین عوامل بیماری زا نیز در آن نفوذ می کنند .



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:5 توسط علی عقلایی |
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها

شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
تامین نیازهای غذایی بشر همواره جزء اولین تلاشهای انسان بوده است. با گذشت زمان و با افزایش جمعیت و پیشرفت روزافزون دانش فنی در جوامع بشری نیاز به اصلاح روشهای سنتی تولید و دستیابی به راندمان بالا و کیفیت عالی محصولات تولید شده کاملاً محسوس بوده است. بر این اساس متخصصین امر کشاورزی اقدام به ارائة راهکارهای اصولی با هدف بالا بردن عملکرد و کاهش هزینة تمام شدة محصولات، ضمن رعایت اصل کیفیت نموده‌اند. روشهای به‌زراعی متداول نمونه‌ای از این راهکارها می‌باشد که تا حدودی توانسته است اهداف مورد نظر متخصصین امر را تامین نماید. تعیین فواصل مناسب کاشت، معرفی نوع، مقدار و زمان استفاده از کودهای شیمیایی، روشهای کارآمد مبارزه با آفات و ... از دیرباز مورد توجه متولیان امر کشاورزی بوده است.
در این میان گلخانه به جهت راندمان بالا و سهولت در امر تولید و ... مورد توجه متخصصین سازمان تغذیه خار و بار جهانی (FAO) قرار گرفت و این سازمان در راستای افزایش میزان بهره‌وری‌ و کیفیت تولیدات و کاهش هزینه‌های جاری استانداردهایی را معرفی کرد که امروزه این استانداردها در اکثر نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این استانداردها می‌توان به استاندارد ساختمان و سازة گلخانه و استاندارد روش کشت و مبارزه با آفات و امراض اشاره کرد.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:4 توسط علی عقلایی |
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه

بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
فلفل : از خانواده Solanacea و هم گروه بادمجان و گوجه فرنگی است .
فلفل دلمه : Sweet Pepper
نام علمی :Capsicum Anuuml.
اصل قدمت :
 اصل آن از آمریکای جنوبی است و ارقام آن امروزه در اروپا و آسیا گسترده شده است ، اگرچه گیاهان این خانواده دائمی هستند ولی بعنوان یک گیاه یکساله در شرایط اقلیمی با توجه به درجه حرارت محیط کشت می شود .اطلاعات کلی :
-         درجه حرارت مناسب خاک برای جوانه زدن 35-25 درجه سانتیگراد
-         درجه حرارت مناسب در 24 ساعت (33-21) درجه سانتیگراد و حداکثر(35) درجه سانتی گراد می باشد و حداقل (13) درجه سانتی گراد می باشد
-         تعداد در روزهای لازم برای جوانه زدن                        9-8  روز
-         فاصله بین خطوط در گیاه                                        90-60  سانتی متر
-         فاصله گیاه روی خط                                             50-40   سانتی متر
-         تعداد بذر در یک گرم                                            175-150   عدد
-         بذر مورد نیاز در هکتار                                        500-400 گرم
-         مدت زمان لازم برای رسیدن               در حالت سبز       80-65 روز
از زمان انتقال نشاء                       در حالت قرمز     100-85 روز
-         بذر پست شده
-         مقدار بذر در 1000 متر مربع  30 گرم یا 2/2-2 گیاه در متر مربع



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:2 توسط علی عقلایی |
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه

تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
در خانه گلکاری کنیم:
امروزه در منازل ، آپارتمانها ، رستورانها و موسسات مختلف ، نگهداری گل و گیاه زینتی مورد توجه و خواست مردم است .اغلب در گوشه و کنار سالن ها ، اطاقها ، دفاترکار ، محلی برای نگهداری گلدان . یا گلهای بریده در نظر گرفته میشود . عموما گلهای بریده را در آب قرار می دهند و گلدانهای زینتی را روی میز پذیرایی ، گوشه و کنار سالنها ، اطاقها و راهروها میگذارند و با این تزئینات منظره جالبی به محل کار و زندگی خود میدهند . با وجودی که در نگهداری این گلها دقت زیاد میشود ، معذالک بعد از چند روز یا چند هفته برگ گیاهان زرد شده و گاهی خود گیاه پژمرده میشود و از بین می رود .مطالب و آگاهی های این بخش ، علاقمندان به گیاهان زینتی و گلها را از نکاتی آگاه میسازد که دانستن آن برای سلامتی و شادابی گلهایشان ضرورت دارد . در یک تعریف اجمالی ، فن گلکاری رشته ای از علم باغبانی است که جنبه های عمل آوردن و پرورش گیاهانی را که بنحوی از گل ، شکل عمومی گیاه و یا میوه آنها از نظر زینتی استفاده میشود ، مورد بحث قرار می دهد .برای آشنایی خوانندگان با فن و هنر گلکاری ، مطالب علمی و عمومی را در دو قسمت جداگانه تحت عناوین : گلکاری عمومی و گلکاری خصوصی مورد بحث قرار می دهیم .



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:58 توسط علی عقلایی |
روش کاشت انواع گل سرخ

روش کاشت انواع گل سرخ
1 ـ گلسرخ پاکوتاه گل درشت Rosier the یا گلسرخ چای این رقم از سال اول کاشت گل می کند، منتها در سال اول گلش ضعیف است، معمولاً از اردیبهشت تا آبان ماه گل دارد ولی در نقاطی که تابستان گرم دارد در این فصل گل نمی کند و فقط بهار و پائیز گل میدهد . بیشتر نژادهای این رقم گلسرخ به سرمای زمستان مقاوم هستند . این گلسرخ ها روی نسترن وحشی پیوند می شوند محل پیوند در روی طوقه یا کمی بالاتر از آنست بنابراین شکلشان بوته ای می باشد. این رقم را بطور منفرد یا دسته های 3 تا 5 تائی در وسط چمن و یا در حاشیه ها و یا در قطعاتی مجزا به فواصل 75 سانتیمتر تا یک متر می توان کاشت.
2 ـ نسترن پاکوتاه یا (پولیانتا) Rosa Polyantou این رقم گلهای ریزی دارند که بطور مجتمع در راس ساقه قرار گرفته و در هر دسته تا حدود چهل گل ریز دارد. خصوصیات این نوع که خیلی پر گل است و از اردیبهشت تا آبان ماه مرتباً گل می کند مقاومتش به سرما خیلی زیاد است و بیشتر حاشیه ها را با آن تزئین می کنند ، باید دقت نمود که در حاشیه فقط از یک رنگ کاشته شود تا جلوه بیشتری نماید و از نظر نمو و قد یکنواخت باشد، این رقم بوسیله قلمه یا پیوند زیاد می شود ولی معمولاً‌ آنرا از راه قلمه زیاد می کنند. بطور خلاصه این نوع گل سرخها دارای گلهای فراوان بوده و دوره گل کرد در آنها طولانی است و مقاومت به سرمای شدید دارند و نسبتاً مقاوم به امراض آفات می باشند. برای انتخاب نسترن پاکوتاه از انواع گل درشت و آنهائیکه شاخه های متحدالشکل و یکنواخت می دهند باید استفاده کرد. ضمناً دورگی از نسترن پاکوتاه و گلسرخ پاکوتاه بدست آمده به اسم فلوری بندا که تمام خصوصیات نسترن پاکوتاه را دارد ولی گلهایش شبیه به گلسرخ معمولی یعنی تقریباً درشت می باشند ولی دسته ای گل می کنند . دسته های گل از 5 تا 10 عدد می باشد و مثل گلسرخ معمولی رشد کافی دارند و برای عرضه بسیار مناسبند و از اردیبهشت تا آخر پائیز مرتباً‌ گل دارند. گلسرخ رونده Rosac sarmentosa این رقم از جفتگیری نسترن پیچ و گلسرخ پاکوتاه بدست آمده است و از سال دوم کشت به گل می آید ولی در سال اول مقدار کمی گل دارد و دوام گل شبیه رقم اول است. این نوع برای تزئین دیوار و آلاچیق بکار می رود.

 


برای اطلاعت بیشتر به وب سایت شرکت کشت بافت خانه سبز مراجعه نمایید:

www.kbksco.ir

 

 



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:56 توسط علی عقلایی |
Caladium کالادیوم

Caladium کالادیوم

 

Caladium
کالادیوم یافیل گوش
مشخصات: اسم علمی گیاه فیل گوشCaladium bicolor ، از خانوده Araceae می باشد. این جنس دارای ۱۵ گونه مختلف است که تماما چند ساله بوده و در گلخانه پرورش داده می شودند. قسمت هوایی این گیاه در پاییز از بین می رود. ولی ریشه های غده ای آن در زمین باقی می ماند که باید آن را در محل خشکی، تا هنگام کاشت نگهداری کرد. گونه bicolor ، بومی آمریکای جنوبی بوده، دارای ارتفاعی در حدود ۲۲ تا ۴۰ سانتی متر می باشد و گسترش آن در حدود ۳۰ سانتی متر است. برگهای این گیاه تیر کمانی بوده و بر روی یک دمبرگ طویل قرار دارند. روی برگها ، لکه های سفید و قرمز دیده می شوند. بعضی از برگها دارای رگبرگها و لبه های سفید ، گرم و یا قرمز می باشند.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 16:59 توسط علی عقلایی |
Beloperone مشعلی

Beloperone مشعلی

 

beloperone
گل مشعلی یا گل شمعی یا گل میگو
مشخصات: اسم علمی گل میگو Beloperone guttata بوده و از خانوادهAcanthacee می باشد. بلوپرون گیاهی است بومی مکزیک .ارتفاع این گیاه ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر و گسترش آن ۲ تا ۳۵ سانتی متر است. دارای برگهای تخم مرغی شکل و سبز رنگ می باشد و گلاذین سنبله ای آن از گلهای کوچک و سفیدی تشکیل شده که از اویل بهار تا اواخر پاییز روی گیاه ظاهر می شود. گلها به وسیله براکتهای قهوه ای کمرنگ پوشیده شده اند. مجموع گلها و براکتهای بلوپرون شبیه میگو می باشد.

مراقبت: این گیاه به نور زیاد، گرمای معمولی، خاک همیشه خیس، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد. هنگامی که گیاه بلوپرون شروع به گل دادن کرده باید درجه حرارت را کم کنید تا براکته‌ها بهتر رنگ بگیرند و دوام گلها هم بیشتر شود.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 16:56 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House