BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
Begonia Rex بگونیا رکس

Begonia Rex بگونیا رکس

 

rex
بگونیا برگی یا رکس
مشخصات: اسم علمی بگونیا برگی Begonia rex و از خانواده Begoniaceae می باشد. جنس بگونیا دارای ۹۰۰ گونه مختلف از گیاهان چند ساله همیشه سبز علفی و گیاهان خزان کننده است که برای برگ ها و گل های زیبایشان پرورش داده می شودند. گونه های مختلف این جنس از گیاهانی به طول چند سانتیمتر تا گونه هایی به طول ۳ متر تشکیل یافته است. تعدادی از گونه ها نیز به صورت بالا رونده می باشند. بگونیا گیاهی است تک پایه یعنی گلهای نر و ماده بر روی یک گیاه قرار دارند. گل های نر ، معمولا زیبا هستند و گلهای ماده را با تخمدان بال دارش می توان به آسانی تشخیص داد بونیا برگی بومی آسام است و درای ریزوم گوشتی می باشد. ارتفاع آن به ۳۰ سانتی متر و گسترش آن به ۴۵ سانتی متر می رسد. این گونه را به خاطر برگهای زیبایش پرورش می دهند. این گیاه برگهای سبز تیره و چروکیده ای دارد که در نزدیکی لبه برگی نقره ای رنگ می شود. گاهی رنگ های دیگری مانند قرمز، کرم یا ارغوانی در سطح برگ دیده می شوند. گلهای آن معمولا ارغوانی کم رنگ وبه قطر یک سانتی متر هستند که در تابستان ظاهر می شوند و فاقد زیبایی می باشند و باید از گیاه جدا گردند.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 16:52 توسط علی عقلایی |
آنتوریوم

Anthorium آنتوریوم

پ

 

19432.Araceae - Anthurium andraeanumآنتوریوم
مشخصات: اسم علمی آنتوریوم، Anthorium scherzerianum و از خانواده Araceae می باشد. آنتوریوم گیاهی است بومی گواتمالا و کوشاریکا این گیاه مانند ساقه اصلی بوده و ارتفاع آن به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر می رسد، دارای برگهای کمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از ۱۸ سانتیمتر می باشد گلها با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید در اواخر بهار یا فصل تابستان ظاهر می شوند . از وسط اسپات گل آذین سنبله ای بیرون می آید که زرد یا قرمز رنگ است. دوام گل آنتوریوم زیاد بوده و ۲ تا ۳ ماه پایدارمی ماند. آنتوریوم به طور کلی به سرما و آب سنگین و نمک دار، حساس است و در زمستان باید حدود ۶ تا ۸ هفته به آن استراحت داد یعنی مقدار آب را کم نمود ه و حرارت را ۱۵ درجه سانتیگراد نگه داشت.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 16:49 توسط علی عقلایی |
تصاویری از پارک العین

پارک العین توسط شرکت خدمات فضای سبز و کشاورزی عقار در سال ۲۰۱۰ در امارات تاسیس شده‌است. این پارک با ۲۴۲۶ سبد گل آویزان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌است. و مدیرعامل شرکت عقار سید عبدالناصر رحال امیدوار است که با افزایش تعداد این سبدهای گل آویزان در سال ۲۰۱۱ این نیز این رکورد را تکرار کند.



ادامه مطلب

نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 13:2 توسط علی عقلایی |
نحوه تمیز کردن گلهای

 
Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
 
 
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
 

 

نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی

 

 

در صورتی که قصد تمیز کردن گلهای زیتنی منزل خود را دارید ابتدا به گیاه نگاه کنید اگر خشک شده بود ارزش تمیز کردن را ندارد اما اگر گیاه زنده است ،  ابتدا از گردگیر یا پارچه نم‌دار برای تمیز کردن برگ‌ها استفاده کنید.

 

یک چهارم پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی مخلوط کنید.هر کدام از برگ‌ها را جداگانه، با اسفنج و مخلوط حاصل تمیز کنید. از آن‌جا که حشرات در زیر برگ‌ها پنهان می‌شوند، تمیز کردن زیر برگ‌ها را فراموش نکنید.برای نتیجه بهتر از مواد پاک‌کننده آماده مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. برای جلوگیری از شکستن و آسیب‌دیدگی ‌گیاه یک دست خود را زیر برگ قرار دهید و با دست دیگر آن را تمیز کنید. برای براق شدن برگ‌ها هرگز از پارافین یا مواد براق‌کننده که منافذ برگ را می‌پوشانند، استفاده نکنید.




نوشته شده در پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:,ساعت 12:54 توسط علی عقلایی |
چند نکته در مورد گیاهان

هوای مورد نیاز


تعویض هوای درون اتاق با بازگذاشتن پنجره‌ها و ورود هوای تازه سبب می‌شود که اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده ساقة گیاهان قوی‌تر شده در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری یابند. همچنین با این کار گاز نشتی از اجاق گاز و چراغ‌های گازی دیواری و دیگر آلودگی‌های هوا از اتاق خارج می‌شوند.


اما باید گیاه را از وزش مستقیم باد که به سرعت و مستقیماً به گیاه می‌وزد، نظیر باد کولر و کوران حفظ کنید. همچنین هنگامی که دمای بیرون اتاق از درون آن کمتر است از باز نمودن پنجرة محل استقرار گیاهان برای ورود هوای تازه اقدام نکنید زیرا برای گیاهان زیان‌آور است. تغییر درجة حرارت ناگهانی محیط زیست گیاه، باعث ریزش برگ‌های تحتانی آن می‌گردد.

 



ادامه مطلب

نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:41 توسط علی عقلایی |
سریعترین اینترنت دنیا با سرعت ۴۴۸ گیگابیت برثانیه !!!!

سریعترین اینترنت دنیا با سرعت ۴۴۸ گیگابیت برثانیه !!!!

 

گروهی از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فیبر نوری موفق شدند سریعترین اینترنت دنیا با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه را ایجاد کنند.

به گزارش ورد آی تی به نقل از مهر ، محققان “مدرسه عالی سنت آنا” در پیزا با همکاری شرکت “اریکسون” و کنسرسیوم ملی بین دانشگاهی برای مخابرات (CNIT) موفق شدند به اینترنت با سرعت ۴۴۸ گیگابیت برثانیه دست یابند.

این سریعترین اینترنت دنیا در مدت تنها یک ثانیه قادر است یک حجم اطلاعات برابر با ۲۰ فیلم با کیفیت بالا، ۵۰۰ فیلم با کیفیت استاندارد(ما یه دونه فیلم رو هم بتونیم تو یک ثانیه دانلود کنیم از خدامونه)، ۷ میلیون تماس تلفنی تصویری و ۱۰۰ میلیون تماس تلفنی استاندارد را جابجا کند.این اولین سیستم در دنیا است که بر روی دو حمل کننده نوری که وارد یک شبکه از فیبرهای نوری تجاری شده اند توانسته است با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه عمل کند.

براساس گزارش ورد آی تی ، اینترنت با این سرعت معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ اتصال ADSL با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه است.


این محققان در این خصوص اظهار داشتند: “ما با بهره گیری از این فناوری رکورد قبلی سرعت زیرساختهای تجاری را که برابر با ۱۰۰ گیگابیت برثانیه بود بیش از چهار برابر کردیم.”

به نظره تون همچین سرعتی به کشوره ما میرسه؟؟؟؟؟!!!!!!!

 




نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:37 توسط علی عقلایی |
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟

آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر

 

هر ساله هنگام تعطیلات و مسافرت ها خانواده هایی که در فضای داخل خانه شان تعدادی گیاه آپارتمانی را پرورش می دهند ،همواره دل نگران آبیاری آنها می شوند. برخی مسئولیت آبیاری را به همسایه و یا فامیل خود می سپارند ولی بعضی دیگر که چنین امکانی را ندارند، به هنگام برگشتن با گیاهانی پژمرده روبه رو می شوند.



ادامه مطلب

نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:33 توسط علی عقلایی |
ارکیده

ارکیده ها با داشتن حدود ۲۵ هزار گونه گیاهی بزرگترین خانواده گیاهان روی زمین را تشکیل می دهند. در این خانواده بزرگ هر ماه یک گونه جدید شناسی و به جمعیت آن افزوده می شود.( برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید .)   


 

 

 

عروسک های رقصان

ارکیده ها با داشتن حدود ۲۵ هزار گونه گیاهی بزرگترین خانواده گیاهان روی زمین را تشکیل می دهند. در ین خانواده بزرگ هر ماه یک گونه جدید شناسیی و به جمعیت آن افزوده می شود. ارکیده ها در آب و هوی مختلفی قادر به رشدند و از توندرا تا جنگل هی مناطق حاره زیستگاه آنها محسوب می شود. تنها در بیابان هی سوزان و قطب هی یخ زده نمی توان از آنها سراغ گرفت. به همین دلیل انتظار می رود که ارکیده ها به عنوان گل هی آپارتمانی بسیار انتخاب شوند. اما حقیقت چیز دیگری است.



ادامه مطلب

نوشته شده در چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:27 توسط علی عقلایی |
همه چيز در مورد گل شمعداني..


شمعدانی با نام علمی Pelargonium سرده‌ای از گیاهان گل‌دار است و حدود ۲۰۰ گونه می‌دارد. شمعدانی ها در واقع، گیاهانی هستند با خاستگاه آفریقایی و استرالیایی. بعضی گونه‌های آن در شمال آمریکا و استرالیا انتشار دارند و عده‌ای نیز به مناطق مدیترانه‌ای وارد شده‌اند. گونه‌های مختلفی نیز به صورت گیاهان زینتی در پارکها کاشته می‌شوند که باغبانان معمولا آن را، به جای پلارگونیوم و به غلط، ژرانیوم می‌نامند. گلها در این جنس کاملا صفات ویژه خود را دارند و در بخشی از نهنج آنها که با سطح پشتی گل ارتباط دارد منفذ و دهانه‌ای یافت می‌شود که آغاز حفره‌ای ممتد و لوله‌ای شکل در داخل دمگل است و در واقع جانشین دیسک به شمار می‌رود.

 

گلبرگهای جلویی معمولا از دیگر گلبرگها رشد بیشتری دارند و از 10 پرچم که در قاعده بهم پیوسته‌اند فقط 7 پرچم زایاست. کاسه شامل کاسبرگهایی است که در پایین بهم پیوسته‌اند و قطعه عقبی آن به صورت مهمیز با دمگل متحد می‌شود و حفره لوله مانند درون دمگل را بوجود می‌آورد. خامه گوشتی است و هنگام رسیدن میوه از بالا به پایین خم می‌شود. میوه این گیاهان مشابه میوه جنس ارودیوم است. از دیرباز گونه‌ای از آن به نام شمعدانی (پلارگونیوم زوناله) با واریته‌های گوناگون و به رنگهای مختلف به عنوان گیاه زینتی در بیشتر نقاط ایران کاشته می‌شود.

انتخاب نام شمعدانی برای این گیاهان بیشتر مربوط به شکل میوه آنهاست که در داخل کاسبرگهای پایا و روی دمگلهای بلند و در انتهای دمگل مشترک به صورت شمعدان چند شاخه قرار می‌گیرند.به تازگی گونه‌ای از این جنس به نام پلارگونیوم کرسه تورم در دره قاسملوی ارومیه گزارش شده است..شمعدانی گونه ای است از خانواده ژرامیناسهGeraminaceae  .این گیاه بومی آفریقای جنوبی است .در حدود 220 گونه   و 5000 – 6000  واریته دارد ، که غالب آنها جنبه بوته دارد و در گلکاری چندان مورد توجه نیستند.ارقام شمعدانی که در باغبانی مورد استفاده است اکثرا برای گل آنها و عده ای برای برگهای زینتی آن و برخی نیز از عطرشان کاشته می شود.انواع شمعدانی هائی را که در گلکاری مورد استفاده قرار می گیرند به چهار طبقه تقسیم می نمایند :


ادامه مطلب

نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:,ساعت 21:2 توسط علی عقلایی |
حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است. روش تکثیر آن با قلمه و بذر است. نام آلمانی آن Buntnessel ونام گیاهشناسی‌اش Solenostemon scutellarioides میباشد.حسن یوسف 1



ادامه مطلب

نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:,ساعت 20:42 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House